3 حاجات حصلتلي هنا في نيوزلاندا ماعتقدش إني لو كنت قعدت 100 سنة في الوطن العربي كانت هتحصل

مزايا العيش في نيوزلاندا


3 حاجات حصلتلي هنا قي نيوزلاندا ماعتقدش إني لو كنت قعدت 100 سنة في الوطن العربي كانت هتحصل أول حاجة.. أنا كنت باعت ريكويست قبل ما أسافر إني لازم استأذن كل يوم جمعة لمدة ساعة عشان الصلاة.. لما جيت هنا لقيت ال HR باعتلي ميل الموافقة ع الريكويست ولوكيشن أقرب مسجد وحاجزينلي مييتنج كل جمعة ع ال Outlook ف ميعاد الصلاة عشان محدش يبعتلي مييتنج في الوقت ده. ثاني حاجة.. لما غيرت السكن وأخدت شقة بعيدة نص ساعة عن الشغل.. لقيت ال HR باعتلي ريكويست بيستأذنوني فيه إني أغير الشقة عشان بعيدة وبعتولي حاجات قريبة وبيقولو ان النص ساعة دي هتأثر ع ال Productivity بتاعتي ومش هبقى مستقر نفسياً في الشغل وقالو ان الشقة اللي هما باعتينها فعلا غالية شوية لكن لو احتجت أزود المرتب ممكن أجيب كشف بمصاريفي الشهرية ولو كانت أكبر من المرتب هيزودوه عادي جداً. ثالث حاجة.. لقيت ميل م ال HR باعتلي بيقولي انهم لاحظو اني مش بنضم ليهم ف ال Lunch break وبيعتذرو إنهم نسيو الفترة اللي فاتت يجيبو أكل حلال وبيقولو ان من أول الأسبوع الجاي هيبقى ف البوفيه أكل حلال. أومال لو عرفو اني أنا اللي بخلص ع الفاكهة 😂😂 #طلع_عندي_صحة_نفسية_وانا_مش_عارف 😂😂 الاتش آر ماطلعش للخصومات بس By:Omar Tawba



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-